מאמר אורח מאת D Ben Yehudadivider blue

פורסם לראשונה בפייסבוק 25.2.2022

אני עוקב מזה זמן רב אחרי הקריירה הפוליטית שלך והסיטואציה נראתה לי מאד מוכרת. אבל רק לפני מספר ימים קלטתי מה אתה והקריירה הפוליטית שלך מזכירים לי.

yair lapid chanceאתה מזכיר לי מאד את "צ'ונסי גרדינר" (Chauncey Gardiner) מהסרט "להיות שם" (Being There) בגילומו של פיטר סלרס הנפלא.


עלילת הסרט היא למעשה ביקורת סטירית נוקבת על החברה המודרנית בה צריך לדעת לדבר נכון, לדבר כפי שנהוג בטלוויזיה, כאשר למעשה אין צורך שיהיו דברים מאחורי המילים. וכך, גם אדם חסר השכלה ומוגבל שכלית יכול להיות מועמד לנשיאות ארצות הברית.

ההבדל בין צ'ונסי גרדינר לבינך יאיר הוא, שצ'ונסי חי במציאות המוגבלת שלו וזהו.
אתה, לעומת זאת יאיר, הפכת לפרזנטור. וכפרזנטור אתה "לובש" את הדמויות שבונים בשבילך במשרדי הפרסום. אך אתה משוכנע שזו דמות אמיתית וזה העולם האמיתי. זו הסיבה מדוע אין לך שום בעיה להגיד דבר מסוים ואחרי זמן מה לומר את היפוכו.
לאמיתו של דבר יאיר, אין לך בכלל דעה עצמאית משלך על שום נושא בעולמנו. אתה צריך שיגידו לך מה היא דעתך.

הבדל נוסף בין צ'ונסי גרדינר לבינך הוא, שגרדינר קלט לבסוף שהוא עומד להיכנס לנעליים מאד מאד גדולות מבלי שיהיו לו היכולות או הכישורים הדרושים.
אתה יאיר, לא הבנת את זה עדיין.
אתה ממשיך להשתתף במשחק שרק אלוהים יודע איך נקלעת אליו בכלל. אני יכול רק לנחש מה הביא אותך להיכנס לחיים הפוליטיים.
יש מאחוריך גופים ואנשים, בארץ ובחו"ל, מרביתם עלומים. הם אלה שמריצים אותך. לא לחינם אתה נוהג להיעלם מעיני המאבטחים שלך בארץ, או לסרב לקחת איתך מאבטחים בנסיעות לחו"ל.
האנשים הללו מגלים בך עניין משום שאתה פרזנטור מאד מוצלח. אתה רדוד, נבוב, שיטחי וכל כך לא חכם עד שאין לך אפילו דעה משלך. הדעה שלך "תואמת" את מה שאמרו לך באותו יום, שזאת היא דעתך.


צ'ונסי גרדינר היה גנן וזה היה כל עולמו. עולמו האמיתי. ולכן הוא מדבר במונחים הלקוחים מעולם הגננות. האנשים מסביבו הם אלה שמפרשים את דבריו על גננות, כאילו הם מטאפורות המשקפות את המצב הפוליטי. הם אלו שמרבים לכתוב פרשנויות על דבריו ולייחס להם משמעויות וכוונות שלא היו בהם כלל.
כל שאתה יודע לעשות יאיר, כמו כל פרזנטור מיומן, הוא לדקלם את מה שנכתב עבורך.
אבל בינינו יאיר, אתה לא כל כך אוהב את הפוליטיקה.
lapid mosesלישיבות הכנסת אתה ממעט להגיע, כולל לישיבות וועדת החוץ והביטחון היוקרתית. גם לקבינט הקורונה לא היית מגיע אלמלא התגלה העניין ואילצו אותך להגיע.
אפשר להבין אותך יאיר, הנושאים הללו משעממים אותך, אינך מבין אותם ואין לך מה לתרום לדיון.
למעשה יאיר, כל הפוליטיקה הזו לא כל כך מעניינת אותך. זה לא דומה בכלל לישיבה בבית קפה צפונבוני והחלפת דחקות עם חברים. שזה עיקר עיסוקך.

הבעיה איתך יאיר היא, שאתה גורם למדינה הזו נזקים שעלולים להתברר בעתיד כבלתי הפיכים. בין אם זה נעשה על פי הדרישות של מפעיליך או שמדובר בסתם רעיונות הזויים אותם שמעת באיזה מקום ונדמה לך שהם ישמעו טוב ויצטלמו טוב בטלוויזיה.
בינינו יאיר, אידיאולוג גדול אתה לא. למעשה אני כמעט בטוח שאינך מבין אפילו את משמעות המילה הזו.
גם האמת מבחינתך היא סוג של פלסטלינה שאפשר לשחק איתה. מין "אמת לשעתה". לא צריך להתאמץ הרבה כדי למצוא לכל אמירה שלך אמירה הפוכה לגמרי. ליאור שליין עשה מזה קריירה.
אבל אתה ממשיך להסתובב עם החיוך האידיוטי שלך על הפנים, כי מישהו שיכנע אותך שאתה המתנה הכי גדולה שניתנה למדינת ישראל ולעם ישראל.
אז לא יאיר, אתה לא מתנה. אתה מכה שלא כתובה בתורה, אתה פיגוע מהלך על שניים, אתה אסון למדינה הזו.
אתה אפילו אינך מבין את הנזקים שאתה גורם. הרי מחר יכתבו לך טקסט חדש.
מבחינתך, להגיד שמדינת ישראל מגנה את פלישת רוסיה לאוקראינה זה סוג של דאחקה שאתה רוצה להחליף עם פוטין. הבעיה יאיר היא שלפוטין אין חוש הומור.

Lapid shaked
יאיר, מדינת ישראל היא מדינה קשה ומורכבת. מדינה שצריכה לחיות על תחכומה ועל תמרון בין הגופים השונים בעולם. לך יאיר אין את התבונה והכישורים לעשות זאת. ולכן אתה גורם נזקים.
דווקא חברתך לממשלה איילת שקד היא זו שהגדירה אותך כ"פיגוע מדיני". ואתה יודע מה יאיר? הפעם לשם שינוי היא צדקה.

אתה משחק באש יאיר. שולי הביטחון של מדינת ישראל הם צרים. מאד צרים. וביום שתגרום נזק גדול מדי, אתה גם תידרש לשלם את המחיר.
אז אני ממליץ לך יאיר ש"תפרוש בשיא".
אל תחכה לרגע שבו תרגיז כל כך הרבה אנשים והם ילכו להביא את הקלשונים מהבית.


* הכותב הוא חבר פייסבוק ותיק.

* למתקשים לקרוא בגלל גודל הכתב: נא ללחוץ מקש Ctrl והקשה על מקש ה+ ולהגדיל על פי הגודל הרצוי. באותו אופן ניתן להקטין על ידי הקשה על מקש ה -..

650f71a8c4e