מאת שרית שץgeopolitics

פורסם לראשונה בפייסבוק ב-13.11.2020

לדור הצעיר שלא ידע את הוליווד לפני שזו הפכה לסניף של המפלגה הדמוקרטית, הסרט "מטורף, מטורף, מטורף העולם" היה קומדיה משנת 1963, העוסקת ביצר האנושי לתאוות בצע.

הוא בוים והופק על ידי הבמאי היהודי סטנלי קריימר, שביים גם את "משפטי נירנברג" ו"משפט הקופים".
מאז החל המרוץ לנשיאות ארצות הברית, נכנס הכפר הגלובלי לתזזית של טירוף פסיכוטי שהחמיר ב-3.11.2020, תאריך שיצרב עמוק בתודעה העולמית ובדברי הימים.
bz AARDVARK 06 03 09WB
בשנת 2016, הכריזה הוועדה מטעם מילון אוקספורד היוקרתי, על הזוכה בתואר "מילת השנה". מילה זו הייתה "Post Truth". המילה "אמת" איננה רק מונח פילוסופי עליו נכתבו תילי תילים של הגיגים, יש לה משמעות ארצית יותר. תרבות שבה יש מיליארדי "אמיתות" כמספר תושבי כדור הארץ, עלולה להיראות אלפי מונים גרועה יותר, ממה שהיא נראית ממילא.
רק בעולמו של הנתון להשפעת סמים משני תודעה או של האדם הפסיכוטי, אין אמת, אין חיבור למציאות, יש עולם דימיוני בלבד. לכן התפקוד של אלה והיכולת שלהם ולטפל בעצמם, איננה קיימת כלל, עד כדי מותם.
לא שיש דבר מה שלילי בעולם דימיוני ללא אמת ועובדות.  חלילה. אך כבודו במקומו מונח.  הוא יפה למקום השמור לחוויות אנושיות אחרות, כמו יצירה, המצאה, תגליות. תרבות בה אין זכר ונקבה, ואסור לילדים להגות מילים בסיסיות כמו "אבא" ו"אימא",  בטיעון פסאודו-מדעי שאלה הם התניות חברתיות בלבד, אף היא נדונה לכלייה.

על מנת שנוכל לתפקד ביעילות במציאות ומבנים חברתיים לא יתפרקו, אנו זקוקים לאמת, לעובדות, למידע אובייקטיבי, להגדרות ברורות ולהבחנה בין המוחשי לבין הדימיוני.
מידע אמין, קוהרנטי ונטול משוא פנים הוא תנאי קיומי ליכולת שלנו להבין את המציאות ולהתנהל בה. ומכיוון שהתקשורת היא המתווכת בינינו לבין המציאות, יש בכוחה בסופו של דבר לשלוט לחלוטין על תודעתנו וליצור עבורנו מציאות הזויה וחלופית.

כיום אנו עדים למלחמת מידע ודיסאינפורמציה אותה לא ידענו בעבר, והיא ניתכת על ראשנו. איננו  יכולים כלל להבחין בין אמת לשקר. יש חוכמה גדולה ועתיקת יומין בעשרת הדיברות. אם נעבור עליהן אחת אחת וכמכלול, ניווכח לדעת שהן בבחינת משנה שלמה להתנהלותה התקינה של כל חברה אנושית. לדיבר "אל תישא דבר שקר" למשל, יש השלכות מעבר לפן המוסרי. חברה בה כולם משקרים לכולם, נדונה לכלייה. או חברה בה כולם גונבים מכולם, תהיה בעלת גורל דומה.  אלא אם כן אנו יוצאים למסע מפרך ומלא חתחתים, בעקבותיה של האמת, כמו גם בעקבותיו של השקר.
הטכנולוגיה היא חרב פיפיות. אנו רואים אל מול עינינו כיצד היא קמה על התבונה האנושית, והיא מאיימת להחריבה ולהשמידה. כשהתבונה וחירות המחשבה מתפוגגות, היצרים מתחילים לעשות שפטים במין האנושי.
fackedתפקידה המסורתי של התקשורת המערבית (ובכללה הישראלית), הוא להעביר מידע אמין ובדוק. אך בכאוס הקיים, ייעודה של התקשורת אבד ונשכח. tl אך אנו חיים בעידן פוסט מודרניסטי בו העובדה היא האויבת המרה של הנרטיב. אפילו המוסר היחסי יצא לגלות בכפייה. התקשורת וענקי הטכנולוגיה, השולטים על המידע אותו אנו צורכים, תובעים מאתנו היום שלא להאמין למראה עינינו ולמשמע אוזנינו. מהומות הן הפגנות שקטות, והפגנות שקטות הן התלהמות של אספסוף.

דוגמה קרובה לבית: אברי גלעד ננזף קשות בשבוע האחרון על ידי חבריו, מכיוון שהעז, לא עלינו, לומר את האמת. והאמת היא שביידן איננו!!! הנשיא הנבחר עם 227 אלקטורטים, לפחות לא עד רגע בו נכתבים הדברים.
במאמר ראשי בידיעות אחרונות, שחבט כהוגן בגלעד, הוא כונה לא פחות ולא יותר "ביריון". מדוע ולמה? אנא אנו באים כשאמירת האמת הופכת לבריונות? אין לאנשי התקשורת כל בעיה לתקוף, ולהכפיש ולגנות עמיתים, ולעזאזל הקולגיאליות המקודשת.
התקשורת הישראלית נאמנה יותר לשמאל המערבי מאשר לנו הצופים, לאמת ולאינטרסים של מדינת ישראל. אך הם אלה המטיפים לנו בשער ללא בושה ובפנים חמורות סבר, על מוסר, ערכים ודמוקרטיה.
אין צביעות ומוסר כפול, גדולים מאלה. תמשיכו להקשיב לנדב אייל, רביב דרוקר, ברק רביד וגיל תמרי המרעיפים עליכם שקרים, ותמצאו עצמכם במציאות הזויה שאיננה קיימת. אין זה כלל פלא שההולכים שולל אחר החדשות המהונדסות, הורגים שליחים בזה אחר זה.
בתאריך 3.11.200 ניתן להודיע בצער וביגון אך בלב שלם, על מותה של התקשורת, לאחר מחלה קשה וממושכת. אין לה תקומה במתכונת הנוכחית. הגיעה עת ההספדים.

F1.large

לאור הנאמר לעיל, הבה נעשה מעט סדר בכאוס.
הראשים המדברים החוטאים בהיבריס, לקחו לעצמם תפקיד אנטי דמוקרטי: להכריז על המנצח במרוץ לנשיאות ארצות הברית ומנהיגות העולם החופשי בבחירות כה טעונות וכה קריטיות. זאת תוך הטיה פוליטית מובהקת וניצול מוחלט של תלות ההמונים לצורך קבלת מידע ושיקוף נאמן של המציאות. אין בגידה גדולה מזו בציבור, בדמוקרטיה ובקוד האתי של העיתונאים, שנרמס כל ערב בשידור ישיר.

אתחיל דווקא בוועדה לזכויות אדם של האו"ם ממנה פרשה ארצות הברית של טראמפ בגלל השחיתות התהומית השוררת בה, לא מעט בגלל היחס למדינת ישראל.
החל משבוע זה, סין הקומוניסטית הטוטליטרית, חברה בוועדה לזכויות אדם, כמו הייתה גרמניה הנאצית חברה בה.
עולם הבוחר בסין לכהן בוועדה לזכויות כלשהן, איננו עולם שראוי לו שיתקיים. כיצד ניתן בכלל להתחיל להכיל רעיון כזה?

עצם העובדה שמדינה שיש בה אפליה קיצונית, מחנות ריכוז לאויגרים שנעשה בהם רצח עם,קוצרת איברים מתנועת הפאלון גונג, מדינה הרודפת עד חורמה כל דת ומבצעת טיהור אתני בכל מיעוט אפשרי, מגרשת שחורים מאדמתה בעת מגפה, יש בה שלטון המתעלל ורודה באזרחיו, רוצח, מעלים, אוסר, מענה, ונוטל מהם כל זכות אנושית בסיסית, ובכל זאת מדינה כזו מכהנת במוסד בינלאומי שייעודו זכויות אדם, מעידה על התהום המוסרית בה מתבוססים העולם המטורף שלנו ומוסדות ה"צדק" שלו. אין יותר צדק. יש "צדק פוליטי" שמשמעותו מס שפתיים בלבד, לצורך הפקת הון פוליטי.
אלה הושחתו עד ליסוד. לא בכדי פרש הנשיא דונלד טראמפ מחברות בוועדה זו. זה לא מה שאמור לעשות כל מדינאי בעלת מצפן מוסרי?
אם לא די בכך, הנציג הסיני נשא דברים לרגל האירוע החגיגי כשהוא מצטט מילה במילה, את המצע הפוליטי-חברתי ודף המסרים של המפלגה הדמוקרטית האמריקאית, לאמור:red china
"סין מבקשת להמליץ לארצות הברית: 1. (מתוך 8 "המלצות") לעקור מן השורש את הגזענות הממוסדת (סיטמיק רייסיזם), להתייחס ברצינות לאלימות משטרתית רווחת, ולהילחם באפליה החמורה כלפי אפרו-אמריקאים ואסייתיים".
אכן, "פני הדור כפני כלב, והאמת נעדרת.“ (מסכת סנהדרין).

וכעת לתרמית הבחירות הגדולה בהיסטוריה. 
נכון להיום, ג'ו ביידן כבר איננו "פרזידנט אלקט", למרות שטיפת המוח הבלתי פוסקת של התקשורת וענקי הטכנולוגיה. ביידן עדיין מועמד למרות נאומים חוצבי להבות, מופעי ראווה ושלטי הענק מאחוריו ומאחורי סגניתו האריס. אלה כמובן הוכנו מראש. אפילו דורסי רספוטין וצוקי כבר אינם מכנים אותו "פרזידנט אלקט" אלא "הצפי הוא שביידן יבחר לנשיאות 2020". הם יודעים משהו שהציבור איננו יודע לאחר ששפכו מאות מיליוני דולרים למען המפלגה הדמוקרטית?

התקשורת שעדיין מכנה את ביידן בכינוי לא לו, ושוטפת את תודעת העולם שהוא הנשיא ואין "עדויות לתרמית בחירות" החלה בכסת"ח. כעת הפזמון החוזר יוניסונו, הוא "גם אם פה ושם היו כמה אירועים לא תקינים, לא מדובר בתופעה רחבה שלבטח לא תשנה את תוצאות הבחירות".
פשוט מדהים לשמוע כיצד עשרות ואולי אף יותר מהכתבים, מגישי התוכניות, האורחים, הפרשנים, הפוליטיקאים, כולם עושים שימוש באותו משפט, ציטוט מילה במילה מדף המסרים היומי. על כולם עולים נציגי בי אל אם השונים (בעיקר נציגות) שהפכו לכוכבי תקשורת. ההתלהמות, הזעם, השנאה והאידאולוגיה הרדיקלית של דובריהם, אינם ראוים לילדים.

הדמוקרטים מצדם, לא יתנו לנשיאות לחמוק מידיהם כל כך מהר. הם לא נותנים למציאות להפריע להם במירוץ החימוש.
ביידן, או אנשים מטעמו, דיבר כבר עם כל מנהיגי העולם ואשתו. הייתי רוצה מאוד להיות הזבוב על הקיר בחדר בו נערכו שיחות אלו. אני סקרנית יותר לדעת מי ביצע אותן, מכיוון שאני מתקשה מאוד להאמין שאדם זה היה ביידן, בהתחשב בדמנציה שלו ההולכת ומחמירה וניכרת כאשר הוא איננו נוטל תרופות. כמו כן, ביידן או אנשים מטעמו, החל בסבב מינויים לתפקידים בכירים בממשלו העתידי, כאילו זכה בבחירות. קשה שלא להיווכח שרבים מהם פנים מוכרות למדי מממשלו של אובמה. כמו המועמד למזכירו האישי של ביידן ולראש צוות הבית הלבן.
כמו כן תבע ביידן כשבכיסו 227 אלקטורטים, בעוד לטראמפ יש 232 נכון לרגע זה, להתחיל במעבר ולעדכן אותו. ממשל טראמפ דחה תביעה זו, מכיוון שהבחירות עדיין לא הסתיימו וטראמפ עשוי לכהן כהונה שנייה.
הבה נשפוך מעט אור על נושא תרמית הבחירות החמורה ביותר בהיסטוריה המודרנית.
אני צפיתי באחד מהפוסטים שלי לפני הבחירות שטראמפ יגרוף ניצחון גדול. הבאתי טיעונים רבים מדוע אני חושבת כך. אני עדיין חושבת כך, גם אם יש מגיבים הלועגים לי וכועסים עלי. גיליתי שהמשותף לכולם הוא שהם חשופים למקור מידע אחד בלבד: התקשורת הישראלית והאמריקאית שגונבות את תודעתם.

אך אני בחברה טובה. 75 מיליון אזרחים אמריקאים מכל שכבות האוכלוסייה, מאמינים שהבחירות הללו נגנבו מהם וקולם הושתק והושלך לפח. בחירות אלה הביאו לטראמפ את שיעור המצביעים הגבוה ביותר בתולדות ארצות הברית, למעט ג'ו ביידן ש"קיבל" יותר קולות אף מאובמה בכהונתו הראשונה. אני לא יודעת מה אתכם, אך אני לא מאמינה לנתון בלתי הגיוני הזה, לרגע אחד. מי שמאמין בכך, יש לי חד קרן למכור לו.
על פי ניתוח נתונים על ידי מומחים, של תוכנת הבחירות דומיניון, נמצא שהתוכנה מחקה לפחות 2.7 מיליון קולות!, שהיו מיועדים לטראמפ.  אך מידע זה מוסתר מעיני הסיפור, מודחק ומצונזר.
תוכנת דומיניון הייתה בשימוש גם בקנדה, בה ניצח שוב ג'סטין טרודו, חברו הקרוב של אובמה. זאת למרות היותו ראש ממשלה כושל ביותר ששערוריות שחיתות רבות נקשרות לשמו.

מטרתם של הדמוקרטים שחלומם הרטוב נלקח מהם, לפחות לעת עתה, היא ליצור כאוס, דיסאינפורמציה ודה-מורליזציה בקרב תומכי טראמפ.
פורסם שריצ'רד הופקינס, המדליף משירות הדואר שסיפר על תרמית נוספת: שינוי תאריך מ-4.11 ל-3.11 על אינספור מעטפות הצבעה שהגיעו באישון לילה, התחרט וחזר בו. שוב מידע שקרי במסגרת יצירת התודעה הכוזבת. הופקינס התראיין בזהות מלאה ובגילוי פנים ואמר שלמרות האיומים הרבים כלפיו והלחץ הרב שהופעל עליו, הוא איננו מתכוון לחזור בו. לדבריו, נחקר עד כה פעמיים על ידי האף בי איי והוא משתף פעולה באופן מלא. זוכרים את הידיעה השקרית על קוצ'נר? בדיוק אותה שיטה של יצירת לחץ ציבורי על טראמפ ועל 71 מיליון תומכיו, באמצעות מטח שקרים. יחד עם זאת, המפלגה הדמוקרטית פועלת כארגון פשע. יתכן שהוא יפול קורבן למגפת ה"התאבדויות" הפוקדת היום את אראצות הברית.

רשימות החיסול אף הן רק מתרבות. איומים גלויים באמצעי התקשורת אינם מופנים רק כלפי טראמפ, אלא כלפי כל מי שתומך בו. החל מאנשי צוותו וכלה במצביעים עצמם. זה כמובן איננו מפריע למישל אובמה, להמשיך לשפוך מלל ריק מכל תוכן, על אחדות, ערבת הדדית וריפוי לצד גינוי סוחף של 71 מיליון אזרחים. גם ביידן עצמו מדקלם את מה שכותבים לו "אני אהיה הנשיא של כולם". כן, גם של המכוערים, המטומטמים, השמנים והשקרנים, כינויי גנאי אותם היפנה כלפי מתנגדיו כשהואיל בטובו לצאת מהמרתף לכמה עצרות בחירות בודדו, בהן היו 20 אנשים.
גם לג'ניפר רובין, "עיתונאית" של הוושינגטון פוסט, רשימת חיסול משלה, הכוללת עשרות מיליוני בני אדם. רובין שונאת את טראמפ שנאה יוקדת ועיקבית, שאיננה יודעת גבול. לא היה מאמר אותו כתבה שלא היה רצוף שקרים והשחרת דמותו של טראמפ.
כך היא כותבת בטוויטר:
"כל רפובליקני שאיננו מקבל את רצון הבוחרים ומקדם את טענת תרמית הבחירות שאין לה כל בסיס ועדויות (כמובן, הפזמון החוזר), אסור לו לכהן בתפקיד רישמי כלשהו, בוועדות מנהלים או באקדמיה ואין לקבלו לחברה "המנומסת-תרבותית". יש לנו רשימה". לא ככה זה התחיל ברייך השלישי?

השמאל האמריקאי כבר איננו טורח כלל להסתיר את כוונותיו. המסכה יורדת והכיעור מתגלה במלוא אימתו.
עצוב לראות כיצד רבים מאומרי דברי הזוועה הללו, הם יהודים. האידאולוגיה בה הם אוחזים, מעידה כאלפי עדים על התדרדרותה המוסרית של יהדות ארצות הברית הפרוגרסיבית. אין פלא שהם מתרחקים ממדינת ישראל ורבים הפכו עוינים לה. "לא עוד" ו"נזכור ולא נשכח", נשכחו מזמן, כאילו מדובר באירוע שלא יכול לחזור על עצמו, אל מול האנטישמיות הגואה בארצות הברית.zeke emanuel
על כולם התעלה הרופא ד"ר זיק עימנואל, אחיו של רם עימנואל המקורב מאוד לאובמה. ג'ו ביידן מינה את הדוקטור המכובד לכהן בוועדה להתמודדות עם הקורונה. שניהם הופיעו בתקשורת ודברו על הביטוח הרפואי המוצע על ידי ביידן. וכך אמר הדוקטור שנשבע את שבועת היפוקרטס, ואוי לאוזניים שככה שומעות מפיו של יהודי:
"אני חושב שאין לתת טיפול רפואי לאנשים בני 75 ומעלה. רבים מהם חולים, נכים, מוגבלים ודמנטים. אני מקווה לחיות שנים רבות, אך הארכת חיים הפכה היום לדת". ככה פשוט. חיסול הקשישים שאת אורך חייהם דוקטור עימנואל קוצב. חוסר טיפול, משמעותו המתה פסיבית. האבסורד הגדול בהתרחשות מחלחלת זו, הוא לראות את ביידן הדמנטי בן ה-78, מהנהן בראשו לאות הסכמה. ד"ר עימנואל מחזק את תפיסת המתת החסד שלו, באומרו שאלפי רופאים ואנשי מקצוע מסכימים עם תפיסתו מעוררת החלחלה. יה, שורררר.
יהודי אחר בית טוב, תום פרידמן, "עיתונאי" בכיר בניו יורק טיימס שפעם היה עיתון, בטוח בניצחונו של ביידן למרות מבול ההוכחות לתרמית. באופן דמגוגי שאין לו כל אחיזה במציאות, הוא דיברר גם את אובמה ואמר לפני מספר ימים: "טראמפ "גונב" את הבחירות... אל גור ספג כדור בשביל המדינה כשערער על תוצאות הבחירות, טראמפ יורה כדור במדינה, כדי להיבחר שוב. זהו השבוע האחרון של אמריקה כפי שאנחנו מכירים אותה". הוא קרא באמצעות התקשורת באופן גלוי לבצע תרמית בחירות בהציעו לכל הדמוקרטים לעבור באופן זמני לאריזונה, רק כדי להצביע שם בבחירות הקרובות לסנאט. דבר האסור על פי חוק במרבית המדינות.

עד כה, למעלה מ-11,000 בני אדם יצאו מן הארון, וספרו על תרמיות בחירות מתועדות. לא כולם רפובליקנים. רבים מהם דמוקרטים החרדים עד אימה לארצם, אם ממשל ביידן/האריס/אובמה יאכלס את הבית הלבן. במישיגן לבדה יש בידי הצוות המשפטי של טראמפ 240 עמודי של הצהרות עדות חתומות. כולם הביעו נכונות להעיד בבית המשפט.
התמיכה בטראמפ רק הולכת וגוברת. מצביעיו רואים עצמם כמי שנאבקים על ארצם לחיים ולמוות. שדונלד טראמפ הנו תופעה חד פעמית בפוליטיקה האמריקאית. הוא איננו "עוד" נשיא. הוא עומד בראש תנועת המונים שקצה נפשם בשחיתות של הביצה הוושינגטונית. גם בקרב מצביעי ביידן רבים חווים התקף של "חרטת קונה". על פי גוגל, אחת השאלות הנפוצות היא "האם אפשר לשנות את ההצבעה?".
אני אפוטימית ממאירה. לכן אני מאמינה באמונה שלמה שהאמת, היושרה, המוסר והתבונה, סופם לנצח. התהליך עדיין ארוך. אך היום, בניגוד לשטיפת המוח של התקשורת והאוליגרכים של הרשתות החברתיות, מבליח אור קטן בקצה המנהרה. זאת איננה רק משאלת לב. יש למשאלה זו עדויות רבות בשטח. עלינו המתין

שלום רב לעורכי ויקיפדיה.wiki bais
האמינות של חלומם של יוצרי האנציקלופדיה העממית, הולכת ומתפוגגת מיום ליום ובעת הזו היא מתקרבת לאפס. לב לבה של כל אנציקלופדיה או מקור מידע המתיימר להיות מוסמך ומחנך את ההמונים, אמור להיות חקר, אמינות ובעיקר יושרה והגינות. אחרת אתם שמים מכשול בפני עיוורים ומוליכים שולל את קהל הפונים לשירותי המפעל שהיה לו פעם חזון והיום יש לו אג'נדה.
בערך של ג'ו ביידן, פרסמתם שקר, לפחות לרגעים אלה. שקר זה עומד על תילו מאז ה-3.11.2020 ואף אחד לא הטריח להתאים את הערך לעובדות.
ברצוני להזכיר לכם שג'ו ביידן טרם!!! נבחר לנשיאות ארצות הברית. לפיכך חלקים רבים בדף הויקיפדיה שלו, מבוססים על ספקולציות, הנחות, תצפיות, משאלות לב ולא על האמת. זאת למרות הכתרתו של ביידן על ידי אמצעי התקשורת שאף הם משכו בשלב זה את התואר "נשיא נבחר". ממתי אמצעי התקשורת מהווים מקור מוסמך לערך אנציקלופדי כלשהו?
האמת היא שעל מנת שמועמד לנשיאות בארצות הברית יוכרז כמנצח בבחירות ולכן כ"נשיא נבחר", על שני המועמדים להסכים בראש ובראשונה להסכים לקבל את תוצאות הבחירות. לתקשורת אין כל סמכות לא חוקית ולא מוסרית להכריז הכרזות הרות גורל כגון אלו.
במקרה של אל גור וג'ורג' בוש, לא הוכרז מנצח בבחירות לנשיאות בשנת 2000 אלא לאחר 37 יום, כאשר בית המשפט העליון פסק את פסיקתו.
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ דחה את תוצאות הבחירות בטענה לתרמית בחירות נרחבת. זו נבדקת בימים האחרונים. האף בי איי החל בחקירה בחשד לתרמית בחירות והתובע הראשי הפדרלי ביל באר הורה אף הוא לפתוח בחקירה בחשד ל"אי סדרים חמורים בתהליך הבחירות".
לא בכדי קונן לארי סנגר, אחד ממייסדי ויקיפדיה, על התנפצות מפעל חייו בשל הטיה חמורה ועיוות ערכים בויקיפדיה, כפי שניתן להיווכח בערך זה.
האמת נכון לתאריך 16.11.2020 היא שאין מנצח בבחירות 2020. מי שיקבע לבסוף את זהותו של הנשיא הבא, היא החוקה האמריקאית, בית המשפט העליון הפדרלי אם יידרש לכך ובית הנבחרים, אם יידרש אף הוא לכך. לא אמצעי התקשורת וגם לא ויקיפדיה.
בעבר כתבתי ערכים בויקיפדיה, אך הפסקתי לעשות זאת מסיבות מוסריות-אתיות. החלטתי לא לתת יד למפעל המכנה עצמו "אנציקלופדיה" כאשר בינו לבין הצהרת הכוונות הראשונית של המייסדים, אין דבר וחצי דבר. כמה חבל שמפעל שיכול היה להיות כה נפלא, ירד לטימיון בגלל פוליטיזציה האוכלת בו כיום בכל פה.

מקווה שתתקנו את דרככם אם ברצונכם לשמור על מוסר, הגינות, יושרה אינטלקטואלית ואמינות.
בכבוד רב.
שרית שץ

הקינה של לארי סנגר על חלום חייו שהתנפץ ודבריו הקשים מופנים בין היתר, גם אל עורכי ויקיפדיה בעברית.

* למתקשים לקרוא בגלל גודל הכתב: נא ללחוץ מקש Ctrl והקשה על מקש ה+ ולהגדיל על פי הגודל הרצוי. באותו אופן ניתן להקטין על ידי הקשה על מקש ה -..

 

divider7