מאת שרית שץdivider blue
פורסם לראשונה בפייסבוק 30.12.21

מהאווירה הקודרת והכיאוטית השוררת היום במדינת ישראל מתקבל הרושם כי היא הופכת להיות מושחתת יותר ויותר. 

media 13לעניות דעתי, ישראל היא אחת המדינות המושחתות ביותר היום במערב. ולא, דווקא לא הכיבוש הוא זה שהשחית אותה.
נראה שאין מערכת שלטונית וחוץ שלטונית, שאיננה נגועה בשחיתות עמוקה ובסיאוב מעורר פלצות. החל ממערכת המשפט ועד לתקשורת וכל מה שביניהן. ההשחתה לא התרחשה ביום אחד. מדובר בתהליך ארוך, מתמשך, איטי ושיטתי. קו פרשת המים שטלטל את הדמוקרטיה הישראלית, התרחש לפני כ-25 שנה, עם המהפכה השיפוטית של השופט אהרון ברק. אז נזרע זרע הפורענות הטוטליטרי. הרשות השופטת החלה לחתור תחת הרשות המחוקקת והמבצעת, קרי: הממשלה והכנסת. כלומר, הרשות השופטת צברה כוח כמעט אינסופי ואין דבר מסוכן יותר מזה, בממשל דמוקרטי.  

כמי שנולדה במדינה זו, גדלה וצמחה יחד אתה, הולידה כאן את ילדיה ולמרות היותי בשמאל חנכה את ילדיה אהבת הארץ מהי, עובדה זו גורמת לי באופן אישי, לצער רב ולעצב עמוק, לתסכול רב וגם למבוכה ובושה.
לא שאני עד כדי כך תמימה כדי לא לדעת ששחיתות היא רעה חולה של כל חברה אנושית, מעצם היות האדם יצור "פגום" המונע על ידי תאוותיו. אך בעיית הכרסום הרדיקלי בדמוקרטיה הישראלית, היא מורכבת, מסובכת, רב ממדית וחורגת הרחק מגבולות מדינת ישראל הזעירה. תהליך השחתת התרבות והחברה, הנו תהליך כלל מערבי.

העובדה שנתניהו איננו ראש ממשלה מכהן היום, אלא ראש האופוזיציה, נזקפת "לזכותה" של ההפיכה השלטונית שהתרחשה במדינת ישראל בבחירות 2021. את ההפיכה ביצעו גורמים רבים שחברו יחד למטרה אחת: להפיל ראש ממשלה מכהן נבחר. אך המרכזית שבהם, הנה הברית הבלתי מקודשת שבין מערכת המשפט, קרי: הפרקליטות לבין התקשורת. בכוחן של שתי מערכות אלה המשתפות פעולה ביניהן, להפיל שלטון. גם זאת עובדה. לא דעה. כי אם היו מתקיימות בחירות היום במדינת ישראל, ללא! התערבות חיצונית אנטי דמוקרטית, נתניהו היה מוביל בראש בהפרש ניכר ובולט, על כל יריביו הפוליטיים.PM POLL

אני לא מאמינה גדולה בסקרים המפורסמים היום. סקרים שבעבר היו כלי משקף פחות או יותר של דעת קהל, הפכו היום לכלי שמטרתו לעצב והשפיע על דעת הקהל על גבול הנדסת התודעה וכאמצעי של "תעמולת בחירות". אפילו הסוקרים המומחים ביותר, הפכו לפעילים פוליטיים. ולמרות זאת, לא ניתן להתעלם ממגמה אחידה הבולטת בכל הסקרים ולא משנה מטעם מי נערכו: אף אחד! ממנהיגי הממשלה הנוכחית, איננו עובר את 25% מכלל הנסקרים במענה לשאלה "מי מתאים לדעתך להיות ראש ממשלה?".
בסקר של  "ישראל היום" וגם בסקרים אחרים שנעשו על ידי גורמים שאינם נחשדים באהדתם לנתניהו, השני בתור אחרי נתניהו הוא יאיר לפיד. שיעור התמיכה בלפיד שלמעשה מנהל היום את הממשלה וכולם סרים למרותו, הוא פחות ממחצית שיעור התמיכה בנתניהו. כלומר: אם שיטת הבחירות היתה בחירות אישיות, ברור מי היה מכהן היום כראש ממשלה. זאת איננה דמוקרטיה, למרות שיטת הממשל הפרלמנטרית הקיימת היום במדינת ישראל שזאת חולשתה הבולטת. שכן, הממשלה הנוכחית מקבלת תמיכה של כרבע מבעלי זכות הבחירה בציבור היהודי, בלבד, קרי: בסביבות ה-25%. 

אם משפט האפסיים  מוכיח לנו דבר אחד, למי שצופה בו באופן ישיר כמובן, הרי אלו הם סימנים ברורים הזועקים לשמיים של ההשחתה המערכתית, מחד ועדות לניקיון כפיו של נתניהו, מאידך. זאת לא דעה. זאת עובדה.

BB CIGARעצם העמדתו למשפט של נתניהו היתה המטרה המקודשת. זאת כדי שיהיה אפשר להצמיד לשמו את התואר "הנאשם", גם אם הוא חף מפשע. הרי על גבי כתב האישום שנתפר כנגדו, עלתה הממשלה הנוכחית. לאחר שתואר זה הודבק לשמו של נתניהו, אבדו משמרות המהפכה כל עניין במתתרחש בין כותלי בית המשפט. כי הציבור הרלב"י לא באמת רואה באמת ובצדק ערכים עליונים, אחרת היו הרחובות מוצפים בהפגנות מחאה של המוני אזרחים, כנגד ההשחתה המערכתית וההפיכה השלטונית תוך פגיעה חמורה בדמוקרטיה. אך לא זה המצב.

בניגוד לאחד הסטיקרים המופצים ברשתות החברתיות כדוגמת זה המוצג פה, בנימין נתניהו מתגלה באולם בית המשפט כאחד הפוליטיקאים הכי פחות מושחתים במדינת ישראל. כי אם היה באמת אדם מושחת, ממשלת הצללים ועוזריה, היו עולים על שחיתותו בצורה כלשהי, כי אין לי כלל ספק שהם חיפשו מהודו ועד כוש ומוואדוז עד איי הבהאמה. הם העלו חרס בידם. לכן היה צורך לתפור לנתניהו שנוא הנפש כתב אישום שלא היה מבייש את חכמי חלם.
לעומת זאת, במערכות שחברו יחד להפיל אותו, פשה חולי הריקבון עד כדי פגיעה חמורה במנגנוני הממשל התקינים. גם התעמולה כנגד נתניהו ושני מיליון תומכיו, (גם אם לא בחרו בליכוד), מזכירה סגנון תעמולה של הרייך השלישי.
תנועת רק-לא-ביבי השחיתה את השיח הציבורי והפכה אותו לאלים וחסר עכבות. בכך הגיעה החברה הישראלית לשפל מוסרי כמותו טרם ידענו מאז קמה מדינת ישראל. 

נתניהו כלל איננו הבעיה. הוא רק הסימפטום והמראה עליו משתקף מצבה העגום של ישראל כמדינה וכחברה.
מערכת המשפט והתקשורת מתגלות במשפט במלוא סיאובן ושחיתותן. ודי בסיאוב שתי מערכות אלה ושיתוף פעולה הדוק ביניהן, במדינה דמוקרטית, כדי להביא אותנו לתהום המוסרית והמשילותית העמוקה בה אנו מצויים היום, עד כדי חתירה תחת הדמוקרטיה וערכיה. מונח נוסף במילון המונחים השלם, שאבדו את משמעותם. איך אומרים בני דודינו? קאלם פאדי. הכל דיבורים כתפוח מורעל.

bar tweet
רבים לבטח שואלים "כיצד הגענו לשפל מוסרי חסר תקדים!?" כדי להבין זאת, יש להבין את "הפוליטיקה החדשה" אותה מביא לנו יאיר לפיד מארה"ב, כמו פוליטיקת הזהויות למשל.
מטרתה של פוליטיקת הזהויות שיובאה אלינו מארצות הברית המתפרקת, היא לחלק את החברה ל"מדכאים" ול"מדוכאים". "המדכאים" הם הרוב (הלבן, היהודי, הלאומי וכו') ואילו "המדוכאים" הם אנשים המשתייכים לקבוצות "שוליים" נבחרות על ידי משנת הנעורות (Wokeness) על פי מוצא אתני, מגדר ונשים. לכן יש להעניק להן זכויות יתר, על חשבונה של כלל החברה.
אלה שמוחם נשטף בדוקטרינה הפרוגרסיבית (או "השמאל", מושג ארכאי ובלתי רלוונטי במציאות של היום) מבלי דעת, באמצעות אינדוקטרנציה שיטתית, כלל-מערכתית לאורך זמן, גדושים בשנאה בלתי רציונלית לנתניהו ולתומכיו. הם נותנים לכך ביטוי מטריד ומדאיג מאוד לא רק ברשתות החברתיות, כפי שניתן לראות בדוגמה לגמרי אקראית, אחת מיני אינספור דוגמאות המובאת כאן, אלא בחיים עצמם.
החברה הישראלית משוסעת וקרועה בתוכה. תהליך זה לא התרחש מאליו. היו מי שדאגו ופעלו רבות, כדי ליצור במכוון! קרע ותהום בלתי ניתנת לגישור, בתוך החברה עצמה. p 315

לכן, לאלה שמרימים שתי גבות בתדהמה, בהבעת מיאוס ובזעם קדוש וידם על המקלדת כדי לכתוב תגובות בסגנון "אבל ביבי....", יש לי שאלה אחת לשאול:
האם אתם צופים במשפט האפסיים, המכונה "משפט נתניהו" בשידור ישיר, או שמא אתם מעדיפים לקבל אותו דרך המתווכחים ביניכם לבין מציאות כוזבת? אותם אלה בתקשורת שקלונם וסיאובם מתגלים במשפט? הרי שידור י/שיר של המשפט ופרויקט 315 זמינים לכל דורש. כל מה שעל אזרחים לעשות זה לרצות לתור אחר האמת לאן שזו תוביל.
אם התשובה לשאלה היא שלילית, אין לנו בסיס משותף לשיח, כי שני הצדדים חיים ביקומים מקבילים: זה האמיתי זה המהונדס.
תנועת רק-לא-ביבי, השחיתה הן את השיח הציבורי והן את המערכות כולן. התנועה היא סיבה ומסובב גם יחד למצב הנורא בו אנו שרויים היום. ואני כלל אינני נכנסת לשאלות מדיניות ודיפלומטיות, כמו חיסול הציונות והכיבוש הפלשתיני הזוחל והפיגועים המדיניים של יאיר הסידרתי. מכולת לא הייתי נותנת לאיש הזה לנהל, לא כל שכן מדינה. אבל זה נושא נרחב לפוסט אחר לגמרי.

ולעניין לשמו התכנסתי במאמר זה.nephotism
לאחר פריצתה של הממשלה הנוכחית, אנו עדים, למרות ניסיונות ההסתרה, להתפשטות תופעת הנפוטיזם. לדאבונם של חברי הממשלה הנוכחית, מינויים ציבוריים לא ניתן להסתיר. בנובמבר, 2021, פרסמה כינרת בראשי בחשבון הטוויטר שלה את הדברים הבאים: ״יש לי מסמכים שמירב מיכאלי ניסתה למנות את שתי אחיותיה לתפקידים במפלגת העבודה; ולגבי המינוי של גיסתו של יאיר לפיד היא כתבה ״ליהי ויאיר לפיד עשו פסטיבל אֵבֶל מההתפטרות של קרובת משפחתם מקק״ל. היא רוצה להתנדב? שתלך להתנדב בארגונים שעוזרים לעניים או לחולי סרטן״.

האחרון בשלב זה, כפי שנחשף לעיני הציבור, הוא כמובן מינויו של שי ניצן לרקטור הספרייה הלאומית, למרות העדר מוחלט! של כישורים והתאמה לדרישות התפקיד. האם ידו של ניצן הייתה במעל  הסתרת פשעיו של יו"ר הדירקטוריון של הספריה הלאומית, מר בלומברג? אם כן, אלה שעדיין מסוגלים לחשוב באופן עצמאי ולחבר נקודות, יהיו בלתי מופתעים בעליל. גם במקרה זה, מתברר שיש לכאורה שוחד, מתת, הסתרות ודמי לא יחרץ. כפי שחשפה את הפרשה אחרונת המוהיקנים הראויה עדיין להיקרא "עיתונאית", איילה חסון בערוץ 13.  מר בלומברג שלו כוח כמעט בלתי מוגבל והאיש החזק ביותר בדירקטוריון של הספריה הלאומית, הטריד מינית אישה צעירה שעבדה בצמידות אליו, לאורך זמן. לאחר שהיא החליטה שהיא איננה מוכנה יותר לשאת זאת, מכונת עורכי הדין של "האיש החזק" עבדה שעות נוספות והוא שילם דמי שתיקה בסך של רבע מיליון ש"ח! לאותה עובדת רק כדי שתשמור על סגור פיה.blumberg

בניגוד למינויים, מתת ושוחד כן! ניתן להסתיר. אלא אם כן המשחדים והמשוחדים ומקבלי המתנות, נתפסים כשידם עמוק בתוך צנצנת העוגיות ועל פניהם מרוחה שכבה עבה של שוקולד.
מדינה שלמה געשה וסערה בגלל כמה סיגרים ושמפניות, רהיטי גן מצ'וקמקים וג'קוזי שלא היה.
היכן הגעש והרעש היום? פלא שלפיד טוחן לנו באוזניים כמה הכל שקט, רגוע ונורמלי? בוודאי שקט, כי יש מי שמשתיק ומשקיט. הרי אנשדי התקשורת הישראלית נטשו את עמדת שומר הסף שלהם והקימו מפלגת שמאל. על "הנורמליות" אני כלל לא רוצה להרחיב.

כבר למדנו שיאיר לפיד מושחת מבחינה מוסרית עד ליבתו. אין לו כל יכולת להבחין בין נכון ללא נכון, שקר לאמת ובין טוב לרע. הוא אמנם חרת על דגלה של מפלגתו בה הוא שליט יחיד, את המאבק בשחיתות, אבל סעיפים רבים נמחקו ממצע המפלגה באורח פלא, לאחר שקמה הממשלה הנוכחית. כבר אין צורך להעמיד פנים כסוכן מכירות הממוכר מוצר פגום לציבור.
ב-2015 למשל, כתב מיקי רוזנטל בפוסט בבפייסבוק העוסק בשחיתותו של לפיד "שחיתות ומושחתים לא הפריעו לו [ללפיד] מעולם. להיפך – לעתים אפילו הגן עליהם. הנה סיפור שפרסמה התנועה לאיכות השלטון בדף הפייסבוק שלה ב-3 נובמבר 2014, וכך נכתב: "מי השרים שמתנגדים למאבק בשחיתות?! אתמול הייתה שעת המבחן - והשרים נכשלו בה כישלון מהדהד, כשבחרו להפיל את ההצעה לחיזוק חושפי השחיתות".בין השרים הללו- יאיר לפיד ואיש מפלגתו יעקב פרי".

arduan
הדמוקרט המהולל שבכל מסע הבחירות שלו צרח עם ורידי צוואר בולטים, עד כמה נתניהו מסכן את הדמוקרטיה, עד כמה הוא ארדואן וכמה הוא מושחת, לא קיים בחירות במפלגתו מאז נוסדה ואילו הבחירות לפני כשבוע היו פארסה. העיקר שאנחנו לועגים לסוריה ולמצרים.

אין דמגוג כיכרות פופוליסטי היורה סיסמאות רדודות וקלישאות חסרות משמעות, כיאיר לפיד. הרי ברור למי שעיניו בראשו ואיננו סובל מתסמונת ביביסטית טורדנית-כפייתית, שהעריץ עלה לשלטון על כנפי הקומבינות, ההסתה והשנאה. תזיזו מעט את המילים היפות של הסיסמאות, וזה בדיוק מה שתקבלו. למרבה הצער זה הצליח לו. ולכן קבלנו את הממשלה הנוכחית שאף אחד! מחבריה איננו ראוי להיות מנהיג. ולכל אחד מהם תלויה על גבו קופת שרצים ענקית.lapid praimeriesמי מביניהם הייתם בוחרים לכם כמנהיג? רק תבחרו, אבל היו ישרים עם עצמכם. התבוננו אל נפשכם פנימה בכנות המירבית. בנט? לפיד? סער? ליברמן? סילמן? גנץ? עמר בר לב? שאשא ביטון? מרב מיכאלי? הורוביץ? תמר זנדברג? אלי אבישר?
עם יד על הלב, בידי מי הייתם מפקידים את המדינה המסובכת ביותר בעולם, המאוימת ביותר מבין המדינות המערביות מבית ומחוץ גם יחד. בידי מי מהם הייתם מפקידים בלב שקט את גורלכם וגורל משפחתכם כששנתכם ערבה לכם?

בכל מקרה, לפיד המתיימר להנהיג את הספינה הרעועה בים הגועש, ביקש להתארח בדירה של החבר של חברתו הטובה, ענת שרוף, זו ששרה ללפיד בשעה שטמן ראשו בין עופריה, אבל ללפיד מותר הכל גבוה מהמקפצה על הראש של כולנו. הוא לא ממתין חלילה לתשובה. הוא פשוט נוסע עם ליהיא הטובה, החסודה, הנאווה והמושלמת להתארח בחינם בדירת פאר בפריז.. מה רע? מנעמי השלטון נאים לו ללפיד.

אז לאחר שנתפס עם ידו עמוק בתוך צנצנת העוגיות ועל פניו שכבה נאה של שוקולד, הוא מיהר לומר שהוא ישלם. כפי שהוא נוהג לעשות תמיד! כשמעשיו רואים אור יום.
הוא כמובן מיהר "להתנדב" לשלם, העיקר שלא יפשפשו במעשיו. האם נדע אי פעם אם באמת שילם או שזו שבין עופריה ביקר, העניקה לו בכל זאת את המתנה לצורך רווחים משניים? אחרי הכל הוא ספק העבודה העיקרי שלה. זאת לעולם לא נדע.

כשמינה את גיסתו אילאיל הנדיבה, החכמה והמופלאה לתפקיד בעל השפעה, הוא באמת!! לא ראה בכך שום רע. הוא איננו מבין כלל! מה לא בסדר עם מינוי גיסתו לתפקיד בכיר. למה? כי לפיד חסר את הדבר הבסיסי הזה שנקרא "מצפן מוסרי". או שהוא נולד בלעדיו או שהמצפן התקלקל לו איפה שהוא בדרך, בין שאכטה לשאכטה ובין קפה לאטה אחד למישנהו. אז לא די שלפיד טובל בכסף, הוא מספיק מסואב לדלות ממנעמי המעמד כל יתרון ומתת אותם הוא יכול לדלות, מבלי שיגלו אותו.
sarufמאז ומעולם היה לפיד איש של תדמית. מכרו אותו לציבור כמו סבון כביסה. פלקט מבריק ומצוחצח בידי טובי היחצנים (אגב, ברק רביד הוא שופרו של לפיד. רק שתדעו) המסתיר מאחוריו חור מכוער בקיר. הוא יעשה הכל! כדי להרחיק עצמו מכל שערורייה, כולל בגידה בחברים, כדי שחלילה לא ידבק בו רבב.
לפיד הטפלוני איננו עומד למשפט כפי שהעמידו את נתניהו למשפט על לא עוול בכפו. המרוויח הרישמי העיקרי מההפיכה הרי הוא לפיד. הוא היה שותף באופן מלא, להפלת שלטון במדינה דמוקרטית. הוא הרי זה שקטף את פירותיה של ההפיכה.
ומי נשא אותו על כפיו והביא? נוני מוזס כמובן. לפיד בן טיפוחיו ושליחו בלב לבו של השלטון. נוני מוזס, כדברי של אלדד יניב, שולט במדינת ישראל ולכן גם לו! היה חלק לא מבוטל בהפיכה. פלא שקיימת איבה בינו לבין נתניהו? פלא שמוזס נבק בו מטעים אישיים בלבד! בכל הכוח המצוי בידו והוא רב מלהכיל?
אלדד יניב עצמו, גם כן מושחת לא קטן. אף פעם לא סבלתי אותו, גם בגלל הקשר שלו לאהוד ברק. מי שמתחבר לברק, איננו אדם כליל מידות. יש ביניב משהו מפחיד.
אין כגנב בין גנבים האומר את האמת הצרופה על חבריו לפשע.

lapid mozes
אז קבלו את לפיד והדירה הפריזאית ואת אלדד יניב המספר לנו כיצד השיטה של נוני מוזס עובדת כרשת של קורי עכביש החונקת את המדינה כולה.
הרי למדנו השבוע ממשפט האפסיים שבמדינה מתוקנת מוזס היה יושב שנים ארוכות מאחורי סורג ובריח. את התא לידו היה חולק יש לפיד ואולי עוד כמה מחבריו לממשלה, שתיקיהם נעולים בכספת של חוליית החיסול בפרקליטות. הם היו יכולים לנהל ישיבות ממשלה בתא 4 על 4. למרות הצפיפות הרבה והריצפה הקרה מתחת לישבנם, במקום כסאות עור צבי נוחים.

אבל לא. לא ביבי, לא חוקרים.

אמר חסאן נאסרללה שמדינת ישראל חלשה כקורי עכביש. הוא צדק בדבריו. הצד השני מכיר אותנו הרבה יותר ממה שאנחנו מכירים את עצמנו ואת הצד השני.
אנחנו אולי לא חלשים מבחינה צבאית, אך אנחנו חלשים היום כל כך מבחינה מוסרית. כי מאז ימי קדם, היו היהודים האויבים הגדולים ביותר של עצמם.
היום אנו נוכחים לדעת שמה שהיה הוא מה שיהיה ואין חדש תחת השמש.
לאן לכל הרוחות נעלמו הג'יניוס היהודי והמצוינות שאפיינה אותנו לאורך הדורות?
באו הדור השני, השלישי ואף הרביעי של האבות המייסדים וכתשו תכונות אלה עד דק דק. זה הדור שלי! שמביא אותנו לידי חורבן כל היקר לנו.
שכן פוליטיקאים אפסיים כלפיד או כסער וליברמן היו הסיוט הגדול של הרצל ובן גוריון, המתהפכים לבטח בקרבם.
מצד שני, בהחלט יתכן שאנחנו באמת לא מסוגלים לתת ביטוי לג'יניוס היהודי אלא אם כן החרב מונחת על צווארנו ותאי הגזים מחממים מנועים.

 

* למתקשים לקרוא את הכתוב בגלל גודל הכתב, נא  ללחוץ Ctrl והקשה על מקש ה+ ולהגדיל את הכתב על פי הגודל הרצוי. באותו אופן ניתן להקטין על ידי הקשה על מקש ה-.

divder92