מאת שרית שץgeopolitics
פורסם לראשונה בפייסבוק, 23.3.2022

המלחמה באוקראינה בין רוסיה לבין המערב הקולקטיבי בהנהגת ארצות הברית, פרצה ב-23.2.20222. היא איננה מלחמה הניטשת בשדה הקרב בלבד באמצעות טנקים ומטוסים. היא מלחמת חורמה על התודעה הציבורית.

info warהמלחמה על התודעה בין מערב למזרח היא מלחמה עתיקת יומין, מתמדת ומתמשכת שלא החלה עם המלחמה באוקראינה. ימיה נטועים עמוק בימי המלחמה הקרה בין ארצות הברית לבין רוסיה.

הורגלנו לחשוב באופן אוטומטי ולהאמין באופן עיוור בכך שכל ידיעה חדשותית שמקורה באמצעי תקשורת אמריקאיים ומערביים, היא אמת לאמיתה. בניגוד לכך, כל ידיעה חדשותית שמקורה בתקשורת הרוסית או במסרים המועברים על ידי ההנהגה הרוסית, בשקר יסודם ומטרתם אחת בלבד: תעמולה
תפיסה זו הייתה נאמנה פחות או יותר למציאות, עד לעשור האחרון, אך המציאות התקשורתית שינתה פניה ללא הכר, מאז זרח כוכב חדש בשמי המערב: ברק אובמה.

ג'ו ביידן "זכה" בבחירות לנשיאות ארצות הברית 2020, בזכות העלמת השערוריה של התכנים שנמצאו בלפטופ הנטוש של בנו, האנטר. קברניטי המפלגה הדמוקרטית, התקשורת התאגידית וענקי הטכנולוגיה פעלו במשותף כמכונה משומנת היטב, במטרה להסתיר מהתודעה בעולמית את הראיות לשחיתותם וסיאובם של ג'ו ביידן ושל בני משפחתו, במונח המוכר והשחוק עד דק "דיסאינפורמציה רוסית" או לחילופין ייחסה תעשיית הנדסת התודעה לידיעות כאל "השקרים של טראמפ". המאמץ כלל צנזורה חמורה כבדיקטטורה אפלה, עד כדי חסימה של כלי תקשורת מרכזיים בארצות הברית, שהביאו את הסיפור. זו דיסאינפורמציה אמריקאית שקבעה תוצאות בחירות ואת גורלה של ארצות הברית והמערב כולו. רק שנתיים לאחר מכן, נאלץ אפילו הניו יורק טיימס, שופר השלטון, להודות באוטנטיות של המחשב הנייד ובתכנים שנמצאו בו. hunter laptop

היה זה הנרי קיסינג'ר  שאמר "זה ששולט באספקת המזון, שולט במדינה ובאזרחיה; זה ששולט במקורות האנרגיה, שולט בכל היבשות; זה ששולט בכסף, שולט בעולם".
הדברים נאמרו בשנת 1973. במונחים טכנולוגיים מדובר באלפי שנות אור שחלפו מאז. שכן בתקופתנו נוסף מקור שליטה נוסף עוצמתי ורחב היקף לא פחות "זה ששולט באוטוסטרדת המידע ובתקשורת, שולט בתודעה העולמית".