מאת שרית שץgeopolitics
פורסם לראשונה בפייסבוק, 28.4.2021

מקלטות וידאו שהוקלטו בסתר על ידי פרויקט וריטס או "פרויקט האמת", עם המנהל הטכני של סי אן אן, עולים דברים חמורים אותם ראוי לקחת לתשומת לב בעת שנחשפים לתקשורת האמריקאית והישראלית גם יחד.

אך תחילה כמה מילים על "פרויקט וריטס - Project Veritas" שלוואי והיה לנו כמוהו בארץ. הפרויקט  הוקם ב-2010 על ידי אנדרו ברייטברט וג'יימס אוקיף. הם חילקו ביניהם את התפקידים וא'וקיף היה אחראי על הפרויקט. ברייטברט לעומתו, שהצביע למפלגה הדמוקרטית עד כמה שנים לפני שנפטר, בחר להיות איש תקשורת, פובליציסט וכמי שיוצא כנגד ממשל אובמה, התקשורת, האקדמייה, כמו גם נגד הוליווד אותה הכיר מקרוב מאוד. באופן כללי, הוא יצא כנגד השמאל האמריקאי ממנו התפקח בשל ההשחתה מוסרית של המפלגה הדמוקרטית, תומכיה ולוויניה. כינו אותו "פרובוקטור", כינוט אותו "ימני קיצוני" כינו אותו "ניאו נאצי" ומה לא. אך ברייטברט שאומץ בינקותו על ידי משפחה יהודיה, נהג לומר דברים כהוויתם. האמת היא שברייטברט היה איש מבריק, חכם ושנון מאוד ששימש כפה לעשרות מיליוני אמריקאים שקולם הושתק. הפופולריות שלו גדלה בזכות האינטרנט שרק החל אז לקבל תנופה. ספרו "זעם צדקני" בו הוא יוצא כנגד המוסר הכפול של השמאל והשחתתו המוסרית, היה לרב מכר. למרבה הצער, פעילותו נקטעה באיבה מכיוון שהוא נפטר ב-2012 מהתקף לב בגיל 42. אך ג'יימס אוקיף המשיך להפעיל את פרויקט וריטס ביתר שאת. אלפי אנשים מרחבי ארצות הברית התנדבו לסייע לפרויקט ולשמש מקליטים בסתר. בויקיפדיה כולל בשפה העברית, מתואר אוקיף כ"פעיל ימין שמרני" דבר שהוא כמובן איננו נאמן למציאות, שכן א'וקיף מעולם לא הצהיר על עמדותיו הפוליטיות. אך מבחינת ויקיפדיה שהפכה להיות לסניף נוסף של אינדוקטרינציה מטעם השמאל המערבי, כל מי שאיננו מיישר קו עם אידאולוגיה מסוימת ואף מעז לצאת נגדה, מוגדר באופן מידי כ"ימני", "שנוי במחלוקת" ואף "ימני קיצוני" בחלק מהמקרים. אלה דעות של העורכים, לא עובדות.

veritsמדובר בהטייה חמורה שאיננה עולה בקנה אחד עם יושרה אינטלקטואלית במפעל שאמור להיות מפעל אנציקלופדי. עד כדי כך התנוון העולם שהיה פעם חופשי. אך על כך, כתבתי בהרחבה במאמר אחר
מטרת פרויקט וריטס היא לחשוף שחיתויות במרחב הפוליטי האמריקאי, ללא הבדלי מפלגות,  והוא עושה זאת בהצלחה רבה. לכן הוא מהווה איום ולכן מנסה השמאל האמריקאי לתקוף את מהימנותו של הארגון ולפסול כל מידע שהוא מציג, עד כדי הוצאת דיבה והכפשה. תופעה זו של צנזורה והשתקת דעות אחרות, גלשה גם לרשתות החברתיות ולאחר שנחסם אוקיף בטוויטר, מכיוון שג'יק דורסי לא היה מעונייין שהסרטון יגיע לציבור הרחב, תבע אוקיף את טוויטר על הכפשה, הוצאת דיבה ופגיעה בזכותו לחופש הביטוי, על פי הדיבר הראשון של החוקה האמריקאית. השחקנים הראשיים בתקשורת ובעמק הסיליקון, שייכים לאותה קבוצה ומשתמשים באותן אסטרטגיות וטקטיקות, על מנת לקדם את סדר היום הרדיקלי של המשאל האמריקאי.
ובכן, מה היה בהקלטה? האדם שהוקלט בסתר הוא צ'רלי צ'סטר, המנהל הטכני של סי אן אן. מנהל טכני כמובן משתתף בכל ישיבות ההנהלה של הערוץ וידיעותיו לפיכך הן ידיעות ממקור ראשון. וכך הוא אומר כפי שניתן לראות בסרטון הוידאו: "תראה מה עשינו. אנחנו (סי אן אן) העפנו את טראמפ מתפקידו. אני אומר זאת ב-100% ואני גם מאמין בכך ב-100%, שאילולא סי אן אן, טראמפ לא היה מסיים את תפקידו. אני באתי לסי אן אן כי רציתי להיות חלק מזה". והוא גם מדבר על הטקטיקה של יצירה וקידום נרטיבים שקריים על טראמפ "יצרנו סיפור שלא ידענו לגבי שום דבר. ואני חושב. אני חושב שזאת בעצם תעמולה". על פי הודאתם, מטרת העל של ערוץ התקשורת מהמרכזיים בארצות הברית והעולם כולו (לערוץ זיכיון בלעדי לשידור בשדות תעופה בכל רחבי העולם) הייתה להפיל את טראמפ ולמנוע ממנו בכל מחיר ובכל דרך, להיבחר לכהונה שנייה.

קברניטי הערוץ זוקפים לזכותם את העובדה שפעילות התעמולה שלהם בתקופה שלפני הבחירות, ביום הבחירות ולאחריו, הורידה את טראמפ וגרמה לביידן להיבחר. כולל הכרזה מוקדמת מידי ומתואמת מידי, על ניצחונו של ביידן בתקשורת ביום הבחירות. במילים אחרות ומדויקות יותר: הערוץ נקט עמדה פוליטית מונוליטית, קידם אג'נדה מפלגתית, הציג במצג שווא את מועמד המפלגה המועדף באורח "חיובי" המנוגד באופן מוחלט למציאות, ולכן לקח חלק פעיל בתרמית בחירות קולוסלית. וכך אומר צ'רלי צ'סטר בהקלטה: לגבי ביידן המועמד: "תמיד היינו מציגים צילומים שלו [ביידן] רץ ושיווינו לצילומים מראה כאילו הוא בריא, אתה יודע, כשהוא מרכיב משקפי שמש של טייסים. כך ציירנו את דמותו  כ"גריאטרי" צעיר מלא רוח נעורים.”biden runs
והיכן מסתתרים בכל אלה הדמוקרטיה וערכיה, טוהר הבחירות, "קולו של העם" והחוקה האמריקאית, אתם לבטח שואלים? התשובה לכך שהם הלכה למעשה כלל אינם קיימים אלא למראית עין בלבד וכל השאר הוא מס שפתיים וגניבת דעתו של הציבור שחש שמשהו "לא בסדר" מתרחש, אך בשלב זה הוא חסר אונים, מתוסכל וחלקים גדולים בציבור האמריקאי אף חשים נרדפים.
ערוצי התקשורת האמריקאים והעולמיים ההולכים באופן כללי אחר המסרים של סי אן אן, קדמו נרטיבים שקריים,  כמו הנרטיב השקרי של אירועי ה-6.1 ו"ההסתה למרד" של טראמפ. דבר שלא היה ולא נברא, אם נתבונן בעובדות.

צ'סטר אמר במפורש שהוא היה מכנה את השידורים של סי אן אן כ"שידורי תעמולה". זהו ציטוט מדויק. אני בהחלט סומכת את שתי ידיי על הגדרתו. אין צורך בתבונה כדוגמת זו של איינשטיין, כדי להגיע למסקנה מהסוג הזה. היו נרטיבים רבים שאת אמיתותם מעולם לא בדקו, כי הם פעלו כנגד טראמפ וקדמו את האג'נדה של המפלגה הדמוקרטית את נציגה הובילו על כפיים בסופו של דבר, לבית הלבן. כמו למשל, פרשת "רוסיה-גייט" אותה קידם הערוץ בלהט משיחי יחד עם ערוץ נוסף MSNBC, גם לאחר שוועדת חקירה, שלא הייתה צריכה להתקיים מלכתחילה,  ניקתה אותו מכל אשמה. יתרה מזאת, בחקירה התגלה סיאובו של ממשל אובמה במלוא מערומיו, כמו גם פוליטיזציה נרחבת של סוכנויות המודיעין השונות. כך גם לגבי פרשת הפריצה המהונדסת לקפיטול שהוכרזה כ"מרד" דקות ספורות בלבד, לאחר שהחלה, למרות שהפורעים צבאו על שערי הקפיטול לפני! נאומו של טראמפ. האמת לעולם מקלקלת נרטיבים. או "פשעי המס" של טראמפ שלא היו ולא נבראו.  לעומת זאת, אף איש תקשורת לא ביקש כמובן מביידן או מקמלה האריס להציג את דוחות המס שלהם וחבל. הם היו מגלים שם אוצרות מספיקים לסדרה ארוכה של כתבות, אם היתה קיימת תקשורת חוקרת, כמובן.

הערוץ הסתיר!! את כל השערוריות הרבות הקשורות לשמו של ביידן, החל מקשריו האפלים עם חברת האנרגיה "בריזמה" באוקראינה, דרך עסקיו האפלים לא פחות עם המפלגה הקומוניסטית הסינית ועד סיפור האונס של טארה ריד וסיפורים רבים נוספים הקשורים להתנהגותו המינית האפלה של הנשיא אוביידן. סיפור הלפטופ של האנטר ביידן לא רק שלא נדון בערוץ, נעשו ועדיין נעשים אינספור ניסיונות "להפריך" את הסיפור ("קונספירציה רוסית") באמצעות פרסום שקרים בוטים למרות הררי ההוכחות. הגדילו לעשות ענקי הטכנולוגיה שהטילו צנזורה חמורה על סיפור הלפטופ ושחסמו!!! עיתון החמישי בגודלו בארצות הברית למשך שלושה שבועות לפני!! הבחירות כדי שהסיפור לא יתפרסם. ענקי הטכנולוגיה וערוצי התקשורת מחמירים את הצנזורה העצמית והכללית, כדי להסתיר מידע קריטי מהציבור, מחד, ועושים הכל כדי להשתיל "מידע" שקרי מאידך, כמו לגבי משבר הצפת גונבי הגבול והפצת הנרטיב השקרי לגבי חיסון הקורונה כאילו הוא מפעלו של ביידן ולא של טראמפ. משטר ביידן מנכס לעצמו את הנתונים של ממשל טראמפ בבחינת התהדרות בנוצות לא להם.

זאת הסיבה מדוע מוחקים כל זכר להישגים העצומים של ממשל טראמפ.

הערוץ מקדם את אידאולוגית "כנסיית הנעורות" ככתבה וכלשונה, כולל נרטיב "הגזענות הממוסדת", פוליטיקת הזהויות ותיאורית הגזע הביקורתית. לא בכדי אמר הבכיר שהם עוסקים ב"תעמולה" ולא בחדשות.

הנושא הבא אותו יחדירו בכוח תעמולתי לתודעה הציבורית, על פי דבריו של הבכיר, הוא "ההתחממות הגלובלית". הם יעשו זאת ברמה של שטיפת מוח המונית.


במקביל, אין לסי אן אן כל ברירה אלא להסתיר את מעשיו האנטי-דמוקרטיים של משטר ביידן.

אם אצטט את מר שוקן שאיננו מפתיע אותי כהוא זה, כי דפוס הוא דפוס, ביידן איננו "כוס התה" של סי אן אן. אבל טראמפ מבחינת קברניטי הערוץ, הוא "כוס תרעלה" אך ורק בגלל מה שהוא מייצג, וזה את העם האמריקאי, החוקה האמריקאית, והערכים המסורתיים עליהם הוקמה ארצות הברית.


לכן, אני כלל לא מתפלאת שעיתון הארץ בעזרת ערוצי תקשורת נוספים, כמו ערוצי הטלוויזיה, עיתון ידיעות אחרונות ועוד, שמו לעצמם כמטרת-על מקודשת והיא הפלת נתניהו בכל מחיר. כולל הסתרת ההטרדות המיניות של גדעון סער, קשריו של לפיד עם אילי הון והתקשורת, כיבוס דמותו של ליברמן שבעבר היה שנוא לא פחות מנתניהו והקשרים של גורמים פוליטיים בישראל, עם ארגון ג'יי סטריט האנטי ציוני וכמובן הקרן החדשה. הכל כשר למען המטרה המקודשת. עיתון הארץ הוא אחיו התאום של הניו יורק טיימס שהפך לעיתון תעמולה שהשקר נר לרגליו.
אם כך, איזו משמעות יש לפתק של הבוחר?
תופעות חמורות אלה צריכות להטריד, להדאיג ולהדיר שינה מעיניו של כל!!! מי שתומך בדמוקרטיה, גם אם הוא שונא!!! את נתניהו עד קץ כל הימים. כי נתניהו כלל איננו הנושא. סיפורו הוא רק תסמין חמור על גבול הסופני, למותה הקרב של הדמוקרטיה הישראלית.
רק אדם מוסרי באמת, בעל יושרה, אומץ, כנות, ויכולת לחשוב באופן עצמאי מתוך חירות המחשבה מחוץ לעדר, השונא בכל נימי נפשו את נתניהו, ולמרות זאת, בוחן לעומק הרבה מעבר לאג'נדה, מה באמת מתרחש פה, ראוי להיקרא "תומך הדמוקרטיה וערכיה".
מי שאיננו נוהג כך או חושב כך או אפילו מאמין בכך, יכול לצעוק עד קץ הדורות שהוא בעד דמוקרטיה ואף חרד לדמוקרטיה, אך הוא מציג התנהגות מובהקת של אוטוסוגסטיה. בעצם הוויתו, חשיבתו והתנהלותו, הוא יוצר דיסוננס קוגניטיבי צורם ביותר בו אין כל הלימה בין הנאמר לנעשה.
אנשים כאלה מבחינתי, מנסים לשכנע בעיקר את עצמם שהם דמוקרטים דגולים, אך למילותיהם אין כל משמעות כלפי חוץ, פרט להרבה מאוד רעש.
כי מה שקורה שם, קורה אחת לאחת, גם כאן. ומראה מצב העניינים מכוער מאוד ומסוכן מאוד.

 

* למתקשים לקרוא בגלל גודל הכתב: נא ללחוץ מקש Ctrl והקשה על מקש ה+ ולהגדיל על פי הגודל הרצוי. באותו אופן ניתן להקטין על ידי הקשה על מקש ה -..